کد موزیک بیکلام

کد صوتی بی کلام

معرفی کتاب - هله
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هله

شازده کوچولو

اثر آنتوان سنت اگزوپری

برگردان احمد شاملو


کتاب بی نظیری که برای من و تمامی کسانی که حقیقت بزرگ این کتاب را در سادگی کلمات کودکانه اش دریافته اند تنها به مثابه یک کتاب نبوده و نیست. بلکه سرشار از زندگی است. کتابی که بارها و بارها خوانده و می خوانم.

... آدم بزرگها عاشق عدد و رقم اند. وقتی با آنها از یک دوست تازه تان حرف بزنید هیچ وقت ازتان درباره چیزهای اساسی اش سؤال نمی کنند که. هیچ وقت نمی پرسند آهنگ صداش چه طور است، چه بازی هایی را بیشتر دوست دارد، پروانه جمع می کند یا نه. می پرسند چند تا برادر دارد، وزنش چقدر است، پدرش چقدر حقوق می گیرد و تازه بعد از این سؤال هااست که خیال می کنند طرف را شناخته اند.
اگر به آدم بزرگها بگویند یک خانه قشنگ دیدم از آجر قرمز که چلوی پنجره هاش غرق شمعدانی و بامش پر از کبوتر بود محال است بتوانند مجسمش کنند. باید حتما به شان گفت یک خانه صد میلیون تومنی دیدم تا صداشان بلند بشود که : وای چه قشنگ!
یا مثلا اگر به شان بگویید دلیل وجود شهریار کوچولو این است که تو دل برو بود و می خندید و دلش یه بره می خواست و بره خواستن خودش بهترین دلیل وجود داشتن هر کسی است شانه بالا می اندازند و باتان مثل بچه ها رفتار می کنند! اما اگر به شان بگویید سیاره ای که ازش آمده بود اخترک ب 612 است بی معطلی قبول می کنند و دیگر هزار جور چیز ازتان نمی پرسند.
این جوری اند دیگر، نباید ازشان دل خور شد. بچه ها باید نسبت به آدم بزرگها گذشت داشته باشند...

...روباه گفت: آدم فقط از چیزهایی که اهلی کند می تواند سر در بیاورد. انسان ها دیگر برای سر در آوردن از چیزها وقت ندارند. همه چیز را همین جور حاضر آماده از دکان ها می خرند. اما چون دکانی نیست که دوست معامله کند آدم ها مانده اند بی دوست...


نوشته شده در چهارشنبه 89/2/22ساعت 11:17 عصر توسط نظرات ( ) |



قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت


کد ماوس